sunnuntai 22. tammikuuta 2017

Osa 58- Kunpa en olisi..

Tässä ollut viime aikoina kiirettä eikä tunnu loppuvan joten jatkossa en osaa sanoa miten aina kerkiän näitä julkaisemaan, mutta aina kun kerkiän kuvaamaan ja kirjoittamaan, laitan kyllä osankin tänne.
Tämä osa on poikkeuksellisesti todella lyhyt, kuvia 19 kappaletta mutta toivottavasti se herättää jotain teissä lukijoissa.
Itse olen todella tyytyväinen tämän osan tekstiin joten päästänkin teidän siitä nauttimaan, lukuiloja! :)

    ”Miten voit tehdä näin! Barry Brant?! Teidätkö mitä hän on miehiään! Sait muut osakkaat pois tolaltaan!”
   ”Ei enää minun murheeni, möin osakkeet hänelle, hänellä on enemmistö, hän päättää nykyään asioista. Käänny hänen puoleensa, en ole enää teidän hyppykeppinne.”
   ”H-hyppykeppi? Jared, emme me sinua sellaisena ole pitäneet!”
   ”Siltä se on tuntunut, kaikki nämä vuodet, kaikki ne määräykset mitä tulisi tehdä. Kaikki väännetty siten ettei minulla olisi muka ollut muuta vaihtoehtoa. Kyllä oli, ja sen tuloksena nyt olen ulkona.”

Huokaisin syvään. Matt oli hyökännyt tiedotustilaisuuden jälkeen kimppuuni. Tiesin että sellainen tulisi, mutta se millainen sanallinen harkka siitä tulisi, siihen ei kukaan olisi pystynyt varautumaan. Annoin tulla, annoin kaiken tulla. Kaiken näiden kymmenen vuoden patoutumat annoin tulla yhtenä ryppäänä. Niin että nyt seisoin melkein tyhjenneen kolmannen kerroksen tiloissa kaikkien vieraiden kartettavana. Hyvä niin, en olisi kestänyt ketään juuri sillä hetkellä.

 Kaikkia muita paitsi häntä. Juuri sillä hetkellä kuin tilauksesta Trixie ilmestyi eteeni.
   ”K-kaikki hyvin?”
   ”Mitäpä luulet?”

 Trixie katsoi minua myötätuntoisena. Vihasin säälejä. En kestänyt sitten yhtään niitä. Kaipa se oli peruja siitä kun äiti kuoli ja kaikki säälivät meitä.
   ”K-kuulin sinun ja sen herran keskustelut. En uskaltanut tulla kuin vasta nyt kysymään. Jos kaipaat kuuntelijaa niin olen tässä.”
   ”Kuuntelijaa? Sinä joka ei edes kerro omista kokemuksistaan vieläkään? Mitä tapahtui Trixie? Kerro niin ehkä kerron myös.”

 Tiesin että tein väärin, väärin häntä kohtaan. Trixie ei ollut valmis, mutta vitutti ja hän oli siinä.
   ”Minä- minä-”
   ”Äh, unohda”

 Teki mieli lyödä itseäni, niin pahalta tuntui nähdä kuinka pahasti sanani oli osunut tätä. Tuntui kuin Trixie oli lasi jossa oli särö ja hetkenä minä hyvänsä, tämä hajoaisi tuhansiksi pirstaleiksi.
En tiennyt hetkeen mitä sanoa, vihasin itseäni ja sitä miten sanani olivat satuttaneet häntä. En tiennyt miksi mutta olin aina välittänyt hänestä, mutta miten olin sen aina tuonut ilmi? Satuttamalla ja herjaamalla, sitä tein myös nyt. Siihen pitäisi tulla jollain tavalla muutos.
   ”Anteeksi, haluaisitko lähteä jo kotiin?”
Trixie nyökkäsi vaitonaisena hyväksyntänsä jonka jälkeen lähdimme vieretysten kävelemään, kumpikaan mitään sanomatta kenellekään.

 Auto matka oli mennyt täydellisessä hiljaisuudessa. Aluksi se oli tuntunut ahdistavan vaivaantuneelta hiljaisuudelta mutta mitä kauemmas olimme päässeet juhlapaikasta, tunsin kuinka oma kehoni rentoutui ja sitä myöten selvästi Trixiekin rentoutui sillä tämä loppu matkan katseli jo maisemia käsiensä sijaan.
Kiskaisin mirrin kaulastani ja tungin sen taskuuni samalla kun avasin takin napin auki. Vihasin pukeutua juhlatilaisuuksiin.
Saatuani auton ajettua talliin menin toiselle puolelle avaamaan ovea kohteliaasti kun Trixie jo nousi kyydistä omin neuvoin.

    ”Kiitos.”
Se ainoa sana jonka kuulin Trixien suusta. Tunsin sydämeni hakkaavan rinnassani sillä olisin toivonut että tämä ilta olisi päättynyt iloisemmin, molempien huulilla iloinen hymy ja keskustelut siitä miten mukavaa oli ollut juhlissa.
Sen sijaan huomasin katsovani Trixien ohitse ikkunaan jossa aurinko vielä paistatteli päiväänsä. Oliko kello tosiaan vasta niin vähän?

    ”O-onko kaikki hyvin?”
Siirsin hitaasti katseen takaisin Trixieen.
   ”On toki, mietin vain miten vähän kello on kun aurinko on vielä ylhäällä.”
   ”Niin, taisimme lähteä sieltä paljon aikaisemmin mitä juhlista yleensä on tapana lähteä.”
Katsoimme toisiamme aikamme, hiljaisuuden vallitessa. Jostain syystä tunsin suorastaan sähköisen virtauksen hiljaisuutemme vallitessa ympärillämme.
   ”No, pitää kai mennä vaihtamaan vaatteet, kiitos Jared vielä kerran.”

 Kun Trixie otti askeleen ohittaakseen minut, en voinut estää itseäni.
   ”Trixie- minä-”
Tarkoitukseni oli vain ottaa toista kädestä kiinni ja kiittää enemminkin häntä siitä että oli minun tukena ja seuralaisena juhlissa jossa en olisi edes halunnut olla.
Silti huomasin kumminkin laittavani käteni tämän uumalle jonka seurauksena tunsin kuinka sydämeni lähti laukkaamaan villisti ja miehisen tarpeitteni heräävän.

 En ajatellut aivoillani, ne olivat täyttä sumua kun vedin naista lähemmäs itseäni. Charloten yhteisestä hetkestä oli aivan liian kauan, eikä olotilaani helpottanut se että Trixiestä tosiaan oli kasvanut järkyttävän kaunis nainen.
Kun vedin tätä lähemmäs näin kuinka Trixie kamppaili sisällään selvästi siitä että kuuluiko tämän antautua minulle vaiko ei.
Irrottauduin vastahakoisesti naisesta ja päästin hänestä irti.
   ”Jared- ”
   ”Älä sano mitään, mene vain.”
Seisoin vain paikallani sanomatta enää mitään, eikä Trixie sanonut myöskään mitään, ei ennen kuin oli ovella joka vei eteiseen.
   ”Anna anteeksi!”
Sen jälkeen tämä lähti juoksujalkaa portaisiin jättäen minut seisomaan järkyttyneenä siitä miten olin juuri hetki sitten tehnyt.


**

 En ollut nukkunut koko yönä. Valvonut ja katsonut suljettua ovea jossa tiesin että Trixie nukkui. Tämä oli muutaman kerran äännellyt ja oli ollut lähellä ettekö olisi käynyt vilkaisemassa, mutta en mennyt.
En sen jälkeen mitä olin tehnyt, se oli väärin. Olin luvannut hänelle että hän on turvassa ja sitten menin ja kosketin häntä.
Idiootti! Se minä olin!

 Aurinko oli jo alkanut nousemaan ja aamu valkenemassa. Tuijotin kaukaisuuteen antaen sukukirjamme valahtaa lattialle, olin kauan sitten hakenut kirjan talteen kassakaappiini turvaan.
Sen vieressä oli olutpullo, täysin korkkaamaton sellainen.


Olin illalla ajatellut sen ottavani että saisin edes siitä hetken rentoutuksen mutta eipä se sitten ollut tuntunut oikealta kääntää murheita pulloon, niin Tyler oli aina tehnyt ja minä en ollut kuin hän. Niinpä se oli siinä, avaamattomana ja lämmenneenä.

 Trixien ääntely sai huomioni jälleen siirtämään katseeni ovelle joka pysyi kiinni. Oliko tämä herännyt? Ei, ei siltä vaikuttanut. Tämä pikemminkin-
   ”EI! EI! Älkää! PYYYDÄN!”

 En enää ajatellut, vaan suorastaan juoksin huoneeseen, Trixie oli hävinnyt sängyltä. Etsin katseellani nopeasti hänet ja löysinkin. Tämä oli kyyristynyt perimmäiseen nurkkaan niin sykkyrälle kuin kyykyssä pystyy menemään.

 Kävelin rauhallisesti tämän luokse vaikka mieleni tekikin kiiruhtaa sinne, mutta pelkäsin että hän säikähtäisi, jos sen tekisin.
Menin yhdelle polvelleni hitaasti, samalla toistaen Trixien nimen rauhallisella äänellä. Tämä vaikutti, ettei tiennyt missä oli. Keinutteli vain itseään edestakaisin kuin pakonomaisesti, mikä ikinä se uni olikaan ollut, se vaikutti saaneen Trixien todella pahasti tolaltaan.

    ”Trixie, se oli vain unta. Kaikki hyvin, olet turvassa.”
En tiennyt mitä muutakaan sanoa sillä en uskaltanut koskea häneen, en sen jälkeen mitä olin autotallissa tehnyt. Tiesin olevani pelkuri mutta tahdoin näyttää että minuun pystyi luottamaan.
Hitaasti Trixie kohotti kyyneleiset silmänsä minuun päin.
   ”Jared?”
   ”Niin, kaikki hyvin. Olen tässä.”
   ”Voi Jared!”
Melkein kaaduin tämän rynnätessä minuun päin rutistaen kaulaani itkun tullessa todella voimakkaasti pintaan.

 Nostin hänet varovasti syliini, tämä oli kuin höyhen, niin kevyt ja hento että pelkäsin rusentavani jos pitäisin yhtään kovempaa hänestä kiinni.
Kävelin Trixietä pidellen sängyn reunalle ja istuuduin puhellen rauhoittavasti. Hiljalleen itku muuttui nyyhkytykseksi ja lopulta niiskutukseksi.
   ”Noin on parempi, shhh. Ei mitään hätää, nyt kun pystyt varmaan taas puhumaan niin olisi hyvä jos kertoisit mikä sai sinut noin tolaltasi.”

 Luulin jo hetken ettei tämä jälleen kerran kertoisi mitään mutta lopulta tämä aloitti ääni väristen. Se mitä kuulin, en osannut yhtään siihen varautua.
   ”Kaikki oli ensin hyvin, näin mukavia unia, näin- hyviä unia. S-sitten, se muuttui. K-kaikki se mitä Ty käski minun tekemään, mitä- mitä minulta vietiin. Ne kaikki, tuli mieleeni.”

Kuuntelin pitkään tämän kertomisia, niissä ei ollut lankaa vaan ne hyppelivät mutta se mitä kuulin ei tosiaankaan ollut mukavaa kuultavaa. Tyn hirveydet vihdoin tulivat päivän valoon, kaikki se mitä Trixie oli joutunut Tylerin määräyksestä tekemään! En yhtään osannut edes kuvitella niitä kauheuksia!

Mutta se mitä kuulin seuraavaksi, sitä olisin vähiten osannut odottaa.
   ”Tyler joskus kun ei löytänyt itselleen seuralaista- tämä käytti minua. Niin eräänä kertana minä- minä luulin että tämä muuttuisi jos tulisin raskaaksi- mutta niin ei ollut- tämä oli raivoissaan.”
   ”Käskikö hän sinun- ?!”
   ”Voi ei, minä sain lapsen.. mutta hänet vietiin minulta. Jared se oli kauheaa! Hänet otettiin huostaan, minun kaunis pieni Cameron. Sairaalavuoteelta.”
En kuullut enempää, päässä humisi, korvissa surisi. Cameron? Trixiellä ja Tylerillä oli poika?!



Tähän onkin sitten hyvä jättää tämä osa, olen ilkeä, tiedän.. =D =P
Nyt ei tule kysymyksiä mutta kertokaahan mitä piditte!

-Phoenix


Edit. Muokkasin tuolla tekstiä sillä luettuani sen uudelleen huomasin kuinka hölmöltä Irviksen huomaama lause oli (ja jäi vaivaamaan) joten nyt se on sinne korjattu.. Kiitos Irvis! <3



7 kommenttia:

  1. Anteeksi etten kommentoinut edelliseen osaan! Nytkin on tiedossa varsin lyhyttä kommenttia... tietänet että täällä on pieni tilanne päällä, puhelin on tänään piippaillut kun muuan lähisukulainen on laittanut viestiä eikä fiilis ole kauhean hyvä.

    Aluksi pitää ihan kehua siitä, että tykkäsin tuosta tietynlaisesta itsereflektiosta jota Jared harrasti tuossa ihan alussa! Siis siitä kun se mietti omia tuntojaan ja reaktioitaan. Valtavan taitavaa. :)

    Sitten mä taas sanon tästä, koska olen kielioppinatsi ja korrelaattivirheet käy mun silmään kaikkein eniten :D
    "Tuijotin kaukaisuuteen antaen sukukirjamme valahtaa lattialle, jonka olin kauan sitten hakenut talteen kassakaappiini."
    'Jonka' viittaa edelliseen substantiiviin eli tässä tapauksessa lattiaan, ei kirjaan. Näin muotoiltuna tuon merkitys olisi siis "Tuijotin kaukaisuuteen antaen sukukirjamme valahtaa lattialle, olin kauan sitten hakenut lattian talteen kassakaappiini".
    Näillä ei oikeasti ole mitään sen suurempaa merkitystä ja virheitä sattuu, mutta kuten sanottu – olen kielioppinatsi ja korrelaattivirheet on mulle suurin nounou :D Luulisin myös tietäväni ettei sun tavoite ole tehdä Quinteista tässä muodossa kirjaa tai mitään, joten älä ota paineita tästä! Oli vaan pakko päästä pätemään, kuten joku joskus asian mulle ilmaisi ;D

    Sitten taas tuosta Jaredin ja Trixien lähentymisestä... on taitolaji saada se tapahtumaan yllättäen, mutta niin, että se ei tunnu luonnottomalta. Ja sä onnistuit siinä valtavan hyvin! Mä yllätyin ihan täysin, mutta en hetkeäkään ajatellut, että "eihän tää näin toimi". Propsit siis taas tästä!

    Ja loppu kruunasi kaiken. Kirsikka kakun päällä.

    Kiitos lukukokemuksesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, ei siitä kauhean lyhyt sitten tullutkaan :D :D :D

      Poista
    2. Kiitos todella paljon kommentistasi! Ja ei tosiaan ollutkaan lyhyt :)
      Kiitos myös rakentavasta palautteesta, en koe sitä pätemisenä kun minua viisaammat osaavat neuvoa rakentavasti kertoa mikä häiritsee, sillä itselläni nämä kieliopilliset asiat ovat niin vauvan jaloissa, kun se ei ole vahvuuteni ollut koskaan. Niinpä kiitos! <3
      Yritän jatkossa muistaa tuon vihjeesi, jonka varmaan muistan tasan tämän hetken mutta muistuta toki minua jatkossakin! :)

      Olen hiukan häkeltynyt samalla kuin iloinen että tykkäsit käänteistä jotka omasta mielestänikin sujui suhteellisen vaivattomasti.. Joten häkeltyneenä otan ilolla tämän tiedon vastaan että tykkäsit osasta :)
      Ja tuo loppu tosiaan oli se minkä takia minun piti jättää tämä tähän yhdeksääntoista kuvaan.. :P :D

      Poista
  2. Mä arvelinkin että Tylerillä ja Trixiellä olisi saattanut olla jotain mutta että lapsi...tätä mä en olisi uskonut. Hyvä käänne!

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommentista :)
    Hih, mukavaa että ette ole osanneet odottaa tälläistä käännettä.. :P
    Sait ison hymyn miun huulille jo toisen kerran tämän päivän aikana kun luen näitä teidän kommenttejanne, joten kiitos! <3

    VastaaPoista
  4. Peesaan tässä nyt Irvikissaa todetessani saman kuin hän eli käänne meni todella luontevasti Jaredin ja Trixien välillä. Oli hienoa, että jätit sen sinne autotalliin, sillä jotenkin... se ei olisi tuntunut todelliselta. Loppu tuli kieltämättä täysin puun takaa ja se asetti Jaredin tunteet tietyllä lailla aisoihin, tai niin ainakin itselle tuli mieleen. Se on jollain tasolla este, tai ainakin hidaste. Tuleepa olemaan kutkuttavaa nähdä miten tämä tarina etenee! Et juurikaan tee mitään ennalta arvattavissa olevaa ja minä sentään olen yleensä hyvä ennakoimaan =D Nimim. Lukenut tuhansittain kirjoja =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että sinäkin tykkäsit osasta! :) Kiitos kommentista.
      Joo, tuntui luontevalta jättää se sinne autotalliin..
      Mutta hyvä jos tuo loppu oli totaalinen yllätys! :D kihertelen tyytyväisyydestä täällä että kerrankin tunnuin saavan lukijani täysin yllättyneeksi tästä käänteestä. :D
      En kommentoi muuten tuota kohtaa sillä teidän täytyy nyt vain odottaa mitä olen keksinyt nyt jatkoksi..
      Itsekkin olen lukenut aika monta kirjaa ja sieltä jos mistä oppii kyllä näitä juonenkäänteitä mutta hyvä jos et tällä kertaa osannut ennakoida vaan tuli yllätyksenä :)
      Se tosiaan jääpi nähtäväksi miten tämä tosiaan etenee.. nyt alkaa vain olla hiukan mietinnässä onko käänteet seuraavien osien tiimoilta oikeissa paikoissa ja luontevaa, mutta se jääpi nyt sitten nähtäväksi kun julkaisen ja te jälleen kommentoitte niitä :)

      Poista